donderdag 28 januari 2016

Muizenkoppen

Uit het Engels haakboek: 'Animal heads' (Trophy heads to crochet) van Vanessa Mooncie
 haakte ik deze muizenkoppen.
In dit boek staan prachtige haakpatronen.
Dit zijn geen patronen die je maar even doet en daarom
 ben ik begonnen met het eenvoudigste patroontje uit het boek,
namelijk de muis.

Alle patronen uit het boek zijn zogenaamd opgezette dierenkoppen
en dan is het leuk om ze op een houten plankje te maken.
Bij de Action vond ik deze houten berkenschijven.




Nu deze gelukt zijn, ga ik mij aan een moeilijker patroon wagen.
Ik ga de haas haken! Dat lijkt mij voldoende uitdaging.
Op zich is het goed te doen, patronen in het Engels,
maar ik ben er wel achter dat je goed moet lezen.
Ik ga altijd te snel en denk het wel te weten.
Daar leer je weer van!


12 opmerkingen:

  1. Je hebt een hele muizenplaag. ;-)
    Die dierenhoofden zijn prachtig!! En de natuur vind deze zoveel leuker om aan de muur te hangen dan die die geschoten worden. ;-)
    Veel plezier met je haas.

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ze zijn grappig. Leuk gedaan ook op die houten plankjes. De Action is wat dat betreft echt een wonder-winkel ;) Groetjes Alice B.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg grappig, die "opgezette" muizen :-)
    Leuk ook, op die houten schijven!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt zoooo leuk! Boek staat al een tijdje op mijn verlanglijstje maar ik ga niet lang meer wachten hoor als ik dit leuks zo zie ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leukerds! Succes met je haas (en trouwens heel herkenbaar wat je zegt over patroon lezen en te snel gaan, haha! Ik denk het ook al snel te weten en dan kom ik er kater achter dat er toch wat fout zit... en dan heb ik vaak geen zin meer om het uit te halen) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ziet er weer leuk uit, heb hetzelfde probleem wil altijd te snel en lees dan ook niet goed gevolg uithalen en balen maar komt altijd weer goed gelukkig;D

    fijn weekend mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn echt superleuk! Mooi zo op de houten schijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze muizenkoppen zien er allemaal prachtig uit. Ik ben benieuwd welke kop je hierna gaat haken.
    Goed lezen is echt een dingetje voor mensen die veel haken. Bij de iets moeilijker koppen wordt goed lezen dus nog belangrijker.

    Veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben zelf niet zo van de dierenkoppen, maar de muisjes zijn wel heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leukerds!!! Muisjes blijven leuk om te haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuke muizen! Is er een mogelijkheid om deze ook te kopen voor een cadeau?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Over een muizenplaag gesproken. Heel leuk gedaan moet ik zeggen. Ik zou er kinderkamers mee decoreren. Een heel bijpassend onderdeel is het wel vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen